صبح صادق >>  نگاه >> گزارش
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۲  ، 
کد خبر : ۳۱۷۶۱۱
نگاهی به برنامه‌های دشمن برای مقابله با حرکت عظیم اربعین

نقشه‌های شکست‌خورده

اما در طول تاریخ دشمنان از زیارت قبر حسین بن علی(ع) واهمه داشتند و از هیچ اقدامی فرو گذار نکرده‌اند تا نور این راه را خاموش کنند. حتی بارها مرقد مطهر امام حسین(ع) را تخریب کردند؛ اما نمی‌دانند که راه حسین(ع) ابتر نیست و تا دنیا باقی است «کل یوم عاشورا و کل عرض کربلا»است

تحریم رسانه‌ای

در همین راستا، در سال‌های نه چندان دور مستکبران عالم به خیال واهی هر کاری کرده‌اند تا مراسم اربعین تحت‌الشعاع قرار بگیرد و صدای اربعین که رساترین رسانه اسلام است به گوش جهان نرسد. آنچه در همین راستا کاملاً مشهود است، بی‌توجهی عامدانه رسانه‌های جهان به این حرکت بی‌نظیر مردمی است. نبود پوشش خبری مناسب درباره چنین رویدادی که مشابه آن در هیچ کجای دنیا تکرار نمی‌شود، بی‌تردید با هدف کاهش بازتاب پیام‌های آن در سطح جهانی صورت می‌گیرد و گمان می‌کنند با بایکوت خبری می‌توانند این خروش مردمی را در همین جغرافیا محدود کنند.

شیعه انگلیسی

دشمن با به وجود آوردن جریان شیعه لندنی، که آبشخور آن انگلیس است از شیعه علیه شیعه استفاده کرده و با اختلاف‌افکنی میان شیعیان و مذاهب اسلامی سعی در از بین بردن اسلام ناب محمدی(ص) دارند؛ جریانی که سعی در ایجاد درگیری بین شیعه و اهل تسنن و در نتیجه جنگ داخلی در اسلام دارد.

«حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم» امام جمعه تبریز، در بیانات اخیر خود در این باره می‌گوید: «عده‌ای در قالب تشیع، اما تشیع لندنی سعی دارند بین برادران اسلامی تفرقه بیندازند؛ لذا مراقب این توطئه‌ها باشید. همچنین هر سال به تعداد خبرنگاران غیر مسلمان کنگره عظیم اربعین حسینی افزوده می‌شود؛ لذا سعی کنید فرهنگ غنی و عظیم شیعه را به دنیا نشان دهید.»

داعش

داعش که زاییده تفکر و تصمیم آمریکا و صهیونیست‌هاست، در عراق متولد شد و نیروهای تحت امرش که با شست‌وشوی مغزی فکر می‌کردند در جنگ با دشمنان اسلام هستند و خود را پیروان آخرین فرستاده خدا می‌دانستند، پرورش یافته بی‌بصیرتی و ناآگاهی بودند و مقابل مسلمان‌ها قرار گرفتند. در واقع هدف اصلی آنها اسلام‌هراسی بود. آنها در سال‌هایی که حضور پررنگی در عراق داشتند، در ایام اربعین هر اقدامی می‌کردند تا این مراسم را به حاشیه ببرند.

«الحیدری» معاون فرهنگی حشدالشعبی، در همایش بین‌المللی فعالان اربعین حسینی(ع) که در مرداد ماه سال جاری برگزار شد، گفت: «در زمان داعش اکثر موکب‌داران عراقی به جبهه جنگ رفتند؛ چون اربعین برای آنها در جبهه تعریف ‌می‌شد. آنها رفتند با دشمنی که در برابر اهل بیت قد علم کرده بود جنگیدند. حشدالشعبی و فرزندان ایران که در جبهه مقاومت ایستادگی کردند با خون خود اربعین را حفظ کردند نه موکب‌های آن‌چنانی و آب و غذا.»

شکاف میان دو ملت

اختلاف و تفرقه میان ملت عراق و ایران یکی از اقدامات پررنگ و برنامه‌های همه ساله دشمن است که در این سال‌های پس از نابودی رژیم صدام و ایجاد صلح میان دو ملت، بارها تکرار شده است.

در این سال‌ها، جبهه استکبار در ایام نزدیک شدن به مراسم اربعین، اقدامات گوناگونی از جمله پخش شایعات  مختلف در بستر فضای مجازی صورت داد تا دل‌های مردم عراق و ایران را نسبت به هم تیره و تار کند؛ اما نمی‌دانند که امام حسین(ع) پیونددهنده این دوستی و مودت دو ملت است.

خبرگزاری جمهوری اسلامی در این باره می‌نویسد: «این جنجال‌سازی‌ها با هدف تفرقه بین شیعیان انجام می‌گیرد؛ به طوری که سال 1395 در آستانه اربعین شایعه‌ای ضد اخلاقی را به قصد انحراف اذهان عمومی در عراق و علیه نوامیس این کشور، ولی در باطن علیه شعائر اربعین به راه انداختند و اتفاقاً این دروغ‌ها را یک نشریه سعودی یعنی «الشرق‌الاوسط» از قول سازمان بهداشت جهانی نشر داد که بعدها این سازمان چنین موضوعی را از اساس تکذیب کرد. متعاقب آن، جنجال حضور برخی مردان عراقی در مشهد را به راه انداختند که هفته‌ها تعدادی از رسانه‌های دو کشور ایران و عراق را نیز به خود مشغول کرد؛ این در حالی است که عراقی‌ها به طور عمده با خانواده‌های خود تنها به قصد زیارت به ایران سفر می‌کردند.»

 

اغتشاش در بغداد

سال گذشته نیز در ایام نزدیک به اربعین سرکنسولگری کشورمان در بصره به آتش کشیده شد که «ابوالفضل حسن‌بیگی» در همین رابطه و در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم این چنین می‌گوید: «در آستانه اربعین سرکنسولگری کشورمان در بصره عراق از سوی برخی افراد که وابسته به سازمان جاسوسی آمریکا «سیا» هستند به آتش کشیده شد، افرادی که در این راستا بازداشت شده‌اند، اعتراف کرده‌اند که عوامل سازمان سیا بوده‌اند. آمریکایی‌ها برای فرار از شکست‌هایی که از جبهه مقاومت در سوریه و عراق متحمل شده‌اند، به دنبال فرافکنی و ایجاد جو منفی علیه کشورمان هستند.»

امسال نیز استکبار با سرکردگی آمریکا و حمایت مالی عربستان، سه هفته مانده به مراسم اربعین با به آشوب کشیدن تجمعات مردم بغداد که گاهی به‌دنبال مشکلات معیشتی و موج بیکاری برگزار می‌شود، سعی در بر هم زدن روابط ملت ایران و عراق و در نتیجه مراسم اربعین دارد که با آگاهی و عکس‌العمل به موقع دولتمردان و مردم عراق، این توطئه نیز رو به خاموشی است.

«سرلشکر یحیی رحیم‌صفوی» با اشاره به وقایع اخیر عراق می‌گوید: «گروه‌هایی در این کشور ناامنی ایجاد کردند تا مردم بترسند و به راهپیمایی اربعین نروند؛ در حالی که اگر از آسمان تیر و سنگ هم ببارد، این عاشقان حسینی به زیارت کربلا خواهند رفت. عاشقان حسین(ع) شجاع هستند و جانشان را نیز در این راه می‌دهند.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات